WiLdBiRd

Tuesday, September 4, 2007

شجرة الليمون


من داخل كهفى ارقب زهرات الليمون
ابحث فى ظلمة ليلى عن كنزى المدفون
عن بسمة عمر تخطى اعتاب العشرون
والكل سكون


عن هذا المجهول افتش؟

عن ماذا ابحث؟

ام انى اتابع من خلف الاسوار ظنون
وشجون الكون تفتش عنى
بل تعرف انى

مازلت لذاك القلب اكون

*******

اه هى قصيرة اوى انا عارفة

بس انا لقيتها عندى على الكمبيوتر

وكويت عمال تطلب منى احط حاجة جديدة
انا بقيت مملة تقريبا

حسيت شوية انها فيها من اللى قبلها

قولت احطهم يونسوا بعض
:)


posted by WiLdBiRd at 5:13 AM

12 Comments:

اول زيارة ليا لمدونتك واكون اول تعليق وليا الشرف طبعا
جميلة اوي الكلمات دي
تحياتي

September 4, 2007 at 12:43 PM  

أنا جيت
ابدا مش ممله خالص
انا اقدر اقول ....
كنت عاوزة مدونتك تواكب التطورات التى طرأت على الساحه الفنيه بس

بس فعلا جميله جداااااااا رغم انها قصيره
فى انتظارك هنا دائما فلا تغيبى

September 5, 2007 at 12:20 AM  

شجر اليمون دبلان علي ارضه اغنيه لمحمد منير افتكرتها اول ما شفت الصوره بس لما قريت الكلام زعلت لانه الكلام حلو زي كلمات اغنيه محمد منير كان نفسي انها تكون اطول شويه بس مش مشكله خير الكلام ما قل ودل

September 6, 2007 at 2:28 AM  

في كلمة واحدة
بتقلب حال امم

وكلمة بتدبح قلب وتدميه
وكلمة تخلي فلب سعيد وتحييه

وفي كلام يملا كتب
ولا يكون له وزن


المهم في قيمتها مش في طولها
المهم في معناها وجمالها

مش كدا ولا ايه يا دكتورة

September 6, 2007 at 4:52 PM  

السلام عليكم
جميلة يا ويلد بيرد
قصيرة بالفعل ولكنها رائعة

علي فكرة قرأتها اكثر من مرة

ويبدو ان طبعك هادي وبسيطة...اختيارك لمواضيعك هو اللي بيقول كدا

كل سنة وانتي طيبة
سلام

September 6, 2007 at 9:46 PM  

sahr

اسعدتينى بزيارتك

وان شاء الله ليا زيارة عندك قريبا

بس اخلص افضى شوية من الامتحانات

:)

September 8, 2007 at 12:07 AM  

quiet_storm

انا عارفة انى بطيئة ومملة فى كتاباتى

بس معلش استحملينى

:)

September 8, 2007 at 12:08 AM  

N!GHT

هافتكر ابقى اسمعها اغنية محمد منير دى



لكن اتحايلت على نفسى تكملها

بس واضح ان مالهاش نصيب دلوقتى

لو حصل اكيد هحطها كاملة

September 8, 2007 at 12:09 AM  

ما علينا

انا بقول البنت دى رمز التفائل

ماشى يارافعة معنوياتى

وبلاش دكتورة دى احسن ابتدين احس بالذنب


:)

September 8, 2007 at 12:10 AM  

الراقص مع الذئاب

:)

جميل تشريفك للمدونة تانى ياافندم

ومبسوطة ان الكلمات عجبتك

اما عن الطبع الهادئ

فانا سايباكم انتوا تحكموا

:)

September 8, 2007 at 12:12 AM  

رب كلمة واحدة تخرج من فم صادق
يتأثر بها انسان تبدلة من حال الى حال

تحياتى

September 9, 2007 at 8:00 AM  

الطائر الحزين

تحياتى انا على كلماتك وزيارتك لمدونتى

September 22, 2007 at 10:33 PM  

Post a Comment

<< Home